Τόνυ Μαυρίδης: “Είμαι στην πιο δημιουργική φάση της καριέρας μου”

Τον γνωρίσαμε μέσα από τις επιτυχίες της Έλενας Παπαρίζου («Πάντα σε περίμενα», «Πόρτα για τον ουρανό» κ.α.) που αγαπήθηκαν εξίσου σε Ελλάδα και εξωτερικό καθώς και  τα «Δύσκολα βράδια» με τον Πάνο Κιάμο, «Τα παράπονα μου» με την Αγγελική Ηλιάδη, το soundtrack της τηλεοπτικής σειράς Δίδυμα φεγγάρια, με το τραγούδι «Κλαίει μια καρδιά» με την Ελένη Βιτάλη, το «Ας φταίω πάντα εγώ» με την Έλλη Κοκκίνου, το «Προσωρινά» με τον Χρήστο Μενιδιάτη, με την πρόσφατη συνεργασία με την Πάολα στο τραγούδι «Περαστική».

Τα τελευταία χρόνια η πορεία σας, τα τραγούδια σας αυξάνονται. Σε ποια δημιουργική φάση σας βρίσκουμε αυτή την περίοδο;

Βρίσκομαι στην πιο δημιουργική φάση της καριέρας μου, αρκετές ώρες εργασίας στο στούντιο, με νέες συνεργασίες με διάφορους καλλιτέχνες, με πρόσφατη την συνεργασία μου με την αγαπημένη μου Πάολα στο τραγούδι «Περαστική», όπου είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος για αυτή. Είναι η 2η φορά που συνεργαζόμαστε καθώς πριν από 2 χρόνια, συνεργαστήκαμε στο τραγούδι «Κρύα Αγκαλιά». Έρχονται σύντομα όμως κι άλλες πολύ ωραίες συνεργασίες..

Ποια είναι η πηγή έμπνευσης σας; Έχετε κάτι στο μυαλό σας όταν ξεκινάτε να γράφετε ένα τραγούδι;

Η πηγή έμπνευσης μου δεν είναι κάτι το συγκεκριμένο. Μπορεί να είναι από κάποια σκηνή που θα δω στο δρόμο, από μια ευδιάθετη ή μελαγχολική μέρα.

Οι εικόνες που λαμβάνω περπατώντας στο δρόμο, μπορούν να μου δημιουργήσουν διάφορα συναισθήματα όπως συγκίνηση, θυμό, χαρά, μελαγχολία και να είναι η πηγή έμπνευσης μου για τη δημιουργία ενός τραγουδιού.

Υπάρχουν κατηγορίες στη μουσική; Λαϊκό, ποπ, έντεχνο;

Θεωρώ πως υπάρχουν διάφορα είδη μουσικής όπως το λαϊκό, pop, rock, hip-hop, rnb κλπ. Με τον όρο «έντεχνο», εννοούμε ότι ένα τραγούδι φτιάχτηκε με «τέχνη» και με αυτό τον τρόπο είναι σαν να αναιρούμε τα υπόλοιπα είδη μουσικής. Όλα τα τραγούδια, από κάθε είδος μουσικής χρειάζονται «τέχνη» για να δημιουργηθούν. Εκτιμώ και θαυμάζω τους καλλιτέχνες που αντιπροσωπεύουν αυτό το είδος μουσικής στη χώρα μας, όμως δεν μου «ταιριάζει» ο συγκεκριμένος όρος για αυτή την κατηγορία τραγουδιών.

Θυμόσαστε πότε ακούσατε για πρώτη φορά τραγούδι σας στο ραδιόφωνο; Ποιο ήταν αυτό και σε ποια συγκυρία; Ακούτε ραδιόφωνο σήμερα;

Εννοείται πως θυμάμαι όταν άκουσα τραγούδι μου για πρώτη φορά στο ραδιόφωνο, όπως και κάθε φορά που ακούω κάποιο καινούριο μου τραγούδι στο ραδιόφωνο, έχω το ίδιο συναίσθημα σαν την πρώτη μου φόρα, διότι για μένα κάθε μου τραγούδι είναι κι ένα «παιδί» ξεχωριστό. Σαν δημιουργός «γεννάω» τα τραγούδια μου και οι ερμηνευτές τα «μεγαλώνουν».

Βεβαίως και ακούω ραδιόφωνο στην καθημερινότητα μου, ιδιαιτέρως στο αυτοκίνητο μου.

Είναι δύσκολες οι εποχές για νέους συνθέτες ή νέους τραγουδιστές;

Οι εποχές που διανύουμε είναι πάρα πολύ δύσκολες είτε για νέους συνθέτες, είτε για νέους τραγουδιστές. Ακόμη όμως και για τους τραγουδιστές που μετρούν αρκετά χρόνια στο τραγούδι καθώς για τους συνθέτες που έχουν γράψει πολλές επιτυχίες. Παλαιότερα χρειαζόταν να είχες «ταλέντο», τώρα χρειάζεται να έχεις πρώτα «τύχη» και μετά το «ταλέντο».

Υπάρχουν νέοι τραγουδιστές που θα μας απασχολήσουν και στο μέλλον; Για να ξεχωρίσουν πρέπει να διαθέτουν «ολόκληρο το πακέτο»; Φωνή, παρουσιαστικό, δημόσιες σχέσεις;

Φυσικά και υπάρχουν νέοι τραγουδιστές που θα μας απασχολήσουν και στο μέλλον. Χρειάζεται σαφώς, να διαθέτουν «όλο το πακέτο» καθώς όμως και «τύχη», όπως σας προανέφερα, αλλά και «άστρο».

 

Ένας τραγουδιστής μπορεί να απογειώσει ή να αφανίσει ένα τραγούδι; Σας έχει τύχει κάτι παρόμοιο;

Βεβαίως και ένας τραγουδιστής μπορεί να απογειώσει ή να αφανίσει ένα τραγούδι. Ναι, μου έχει τύχει λοιπόν, κάποιος καλλιτέχνης να μου απογειώσει ένα τραγούδι αλλά και κάποιος άλλος να μου το αφανίσει.

Υπάρχει κάποια συνεργασία σας που ξεχωρίσατε; Και γιατί;

Κάθε συνεργασία μου είναι πολύ ξεχωριστή! Είμαι ένας άνθρωπος που για να μπω στη διαδικασία να γράψω ένα τραγούδι, πρέπει ο καλλιτέχνης που θα συνεργαστώ, να είναι ξεχωριστός για εμένα. Ιδιαίτερη αδυναμία όμως, έχω στις συνεργασίες μου με την Ελένη Βιτάλη και την Πάολα.

Έχετε μετανιώσει για κάποια συνεργασία;

Δεν έχω μετανιώσει ποτέ, για καμία μου συνεργασία. Όλα γίνονται για κάποιο λόγο! Δεν είναι δυνατόν να μετανιώσω εγώ ο ίδιος για ένα τραγούδι που δημιούργησα και επέλεξα τη δεδομένη χρονική στιγμή να το δώσω στον εκάστοτε καλλιτέχνη. Είναι σαν να ακυρώνω τον ίδιο μου τον εαυτό και είναι κάτι που δεν αρμόζει στον χαρακτήρα μου. Ποτέ δεν μετανιώνω για κάποια μου συνεργασία, ποτέ!

Θα γράφατε για τη Eurovision;

Δεν είμαι ούτε αρνητικός, ούτε θετικός για το αν θα έγραφα τραγούδι για τη Eurovision, σύμφωνα πάντα με τις κατάλληλες προϋποθέσεις και τις κατάλληλες συνθήκες.

Η Eurovision για μένα είναι ένας θεσμός που επηρεάζετε από πολιτικό-οικονομικές καταστάσεις. Θα μπορούσα να χρησιμοποιήσω τον συγκεκριμένο θεσμό για αναγνωρισιμότητα ή για επιβεβαίωση των μουσικοσυνθετικών μου επιλογών.